Ångerrätt.
Du har alltid 14 dagars ångerrätt från det att du fått hem produkten. Under jul, 25/11 till och med 24/12, är ångerrätten förlängd. Alla produkter köpta under denna tid har förlängd ångerrätt till och med den 31 januari.
För att skapa ett ångerärende på den produkten du vill ångra kontaktar du oss via vårt kontaktformulär. Efter att du har skapat ett ångerärende kommer du få returinstruktioner skickade till din mejl som du använde vid köpet.
Tänk på att du inte får använda produkten eller bryta plomberingen (gäller produkter som listas längre ner).
Du måste själv betala returfrakten för produkten då det är ett ångrat köp och inte någon skada på produkten. Tänk på att returen gärna ska förpackas väl (gärna i samma förpackning som den kom i). Ett tips är även att skicka det som spårbart, för kommer paketet bort på vägen till butiken får du inte tillbaka pengarna.
Du får tillbaka pengarna så snart produkten kommit tillbaka eller om du kan visa att de har skickats tillbaka. Betalar du via Klarna faktura behöver du logga in på på Klarna.se eller Klarnas app och välja “rapportera retur” då pausas din faktura. När varan kommit till oss meddelar vi Klarna att fakturan ska justeras.
Leverans
Om du märker att din leverans inte har kommit fram inom den angivna leveranstiden kan du anmäla din produkt som saknad via kontaktformuläret. Då skapas ett ärende och vi jobbar för att lösa problemet så snabbt som möjligt.
Vissa produkter skickas spårbart, och andra inte. Du kan alltid kontakta oss för att kontrollera om det finns ett spårningsnummer på din leverans.
Varorna skickas alltid från lager inom Sverige. Du behöver därför inte oroa dig för eventuella tullkontroller som förlänger leveranstiden. Normalt anländer era varor inom 1-5 arbetsdagar från beställningsbekräftelsen. För otympliga/tunga produkter kontaktas du inom 5 arbetsdagar från bekräftelsen för att gemensamt bestämma dag för leverans.
När din beställning är redo att hämtas ut från ett postombud eller utlämningsställe får du en avisering från den företaget som kör ut. Håll utkik efter aviseringar via sms, mejl eller avi med Posten.
Paket som inte hämtas ut i tid skickas tillbaka till oss. Du får naturligtvis tillbaka köpbeloppet senast 14 dagar efter att paketet kommit tillbaka i retur.
Reklamation
Har du blivit återbetald för en produkt så kan du alltid lägga en ny beställning på den produkten du önskar.
Skulle du få fel produkt skickad till dig eller om produkten på något sätt är skadad när den levereras behöver du meddela oss så vi kan hitta en lösning. Du behöver då skapa en reklamation via kontaktformuläret så kommer vi att återkomma till dig så fort som möjligt!
Tänk på att aldrig hämta ut ett paket om det ser ut att den har blivit skadad under transport, då är det bättre att låta den gå i retur eftersom det är lättare att hålla transportföretaget ansvariga och kunna bevisa att skadad skett pga av posthantering.
Hos oss har du som kund 3 års reklamationsrätt, efter 6 månader ligger bevisbördan på dig som kund, om att bevisa att din produkt inte råkat ut för ett handhavandefel.
Vi står för fraktkostnaden vid reklamation och
du som kund behöver alltså inte ligga ute med fraktkostnad när det handlar om en reklamation utan vi kommer skicka en retursedel till dig!
Faktura
Med Klarna faktura kan du kostnadsfritt betala inom 14 dagar efter att du genomför ditt köp. Behöver du flytta fram din betalning kan du välja betala senare. Då har du 3 månader på dig att betala. Du kan också välja att dela upp din betalning. För mer information om betalningsalternativ, besök Klarna.se
Vid återbetalning pga av reklamation eller ånger är pengarna hos dig inom 14 dagar från att varan gått i retur, direkt till ditt kort eller så blir produkten struken från din faktura. Så håll ut, oftast går det fortare än 14 dagar!
Du kan nå Klarna via chatten dygnet runt. Behöver du ändå prata med dom via telefon kan du ringa: 08 – 120 120 10 . Telefontiderna är vardagar mellan 08.00-22.00 och helger mellan 10.00-17.00.
Handla och betala
Efter att du genomfört ett köp kan du inte lägga till produkter till en order, utan du får i så fall göra ett nytt köp för den nya produkten du önskar. Det går heller inte att ändra information i ett genomfört köp, dvs. byta leveransadress, eller ändra produkttyp, storlek, modell och liknande. Du får istället göra ett nytt köp och returnera de produkter som du inte önskar enligt de riktlinjer som anges under Ånger och retur.
Så här handlar du hos oss:
1. När du hittat en produkt du vill ha så klickar du på ”Lägg i Kundvagnen”.
2. När du lagt alla din produkter du vill köpa i kundvagnen klickar du på ”Till kassan” högst upp till höger på sidan för att betala.
3. I kassan kontrollerar du att alla produkter du vill ha finns i kundvagnen. Vill du ändra antal eller ta bort något kan du göra det här. Här kan du också fylla i eventuell rabattkod. Vill du lägga till en annan produkt letar du upp den som vanligt och klickar på ”Lägg i kundvagnen”, och gå sedan till kassan igen. Dina produkter ligger kvar om du vill fortsätta handla.
4. Välj hur du vill betala.
5. Fyll i dina adress- och personuppgifter. Med ditt personnummer kan du enkelt hämta dina adressuppgifter från folkbokföringen, som förs in automatiskt i formuläret. Skriv mejladress och mobilnummer du enklast nås på (så att du kan ta emot eventuell sms-avisering vid leverans).
6. När du bekräftar din beställning görs din betalning enligt villkoren för det betalningssätt du valt. Skulle betalningen av någon anledning inte godkännas skickas du tillbaka till kassan där du kan välja ett annat betalningssätt. Går betalningen igenom som den ska skickas du till en sida som bekräftar att din beställning.
7. Vi mejlar också en bekräftelse att vi tagit emot din beställning.
8. Inom 1-5 arbetsdagar brukar alla varor anlända hos dig. För otympliga/tunga produkter kontaktas du inom 5 arbetsdagar från beställningsbekräftelsen för att gemensamt bestämma dag för leverans.
9. Tänk på att när köpet väl är gjort kan du inte lägga till produkter eller göra ändringar i en beställning, utan du får i så fall göra ett nytt köp och returnera det du inte vill ha. Du kan läsa mer vad som gäller vid returer under fliken “Ånger och returer”.
Det går endast att handla inom Sverige och d u kan betala på följande sätt.
via Klarna Checkout:
Betala Direkt: Du genomför betalningen direkt när du beställer. Väljer du att betala med ett kopplat bankkonto kommer pengarna att dras 1-2 bankdagar efter att vi skickat din beställning.
Klarna faktura: Din faktura har alltid 14 dagars kredit från att den skickas. Du kan vidare välja att delbetala fakturan.
Klarna Delbetalningskonto: Du kan välja att dela upp din betalning, Besök Klarna.se för mer information.
Efter genomförd beställning skickar vi en beställningsbekräftelsen via mejl till dig som fungerar både som kvitto och garantibevis.
Har du frågor gällande din betalning kan du kontakta Klarna via deras chat eller på telefon: 08-120 120 10